17.7.2013

Lady LovelyLocks


Lady Sulokutri ja Kreivitär Korpinkutri
-kaunottaret ystävineen


Oon usein miettiny et haluaisin tehdä tänne juttuja myös mun keräilyistä. Niin aloitan tän nyt tällä.
Yksi mun ihanin nukkesarja on ehdottomasti Lady LovelyLocks. Se on Mattelin tuotesarja kuten Barbiekin. Tämä tosin on ollut vain 80-luvun lopulla. Olis niin ihanaa jos olit nyttenkin tällaisia nukkeja. Tosin yhdet uudet, Ever after High -nuket muistuttaa jotkut hahmot vähän jotain näitäkin :)
Tuleekohan niitä Suomeen, alkaisin TAAS keräilee uutta sarjaa.

Mulla on vain yksi näistä nukeista lapsuudestani. Ei mulla sillon ollut muita kuin se yksi, Prinsessa Kulta. En koskaan ymmärtänyt sen nimeä, koska se on sininen merenneito. Mutta ehkä sillä on tosi kultainen sydän <3
Edelleen se on mun lemppari näistä, ja sillä on kaikkein kauneimmat kasvotkin mun mielestä. Vaikka yleensä vaaleanpunainen viehättää eniten, niin kyllä tämä vie kasvojen takia voiton.

Alan nyt olemaan aika tyytyväinen mun tähän kokoelmaan,
toki puuttuu vielä irtona myytyjä asusettejä, lohikäärmeitä, kissoja ja vaikka mitä.

Tässä ensin kuvassa tarvikkeet ja eläimet (ja kurkistelijanukke).
Mulla on LLL Satulinna tarvikkeineen, Pixieiden puutalo (ilman tarvikkeita),
Makuuhuoneen sänky (settiin kuuluisi muutakin), ja Merisalongin joutsentuoli.
Silky Mane, suomeksi Silkkiharja -hevonen,
kaksi (eri versiot - esim. eri väriset silmät) Silkkiturkki eli Silky Pup -koiraa,
Merrycurl lohikäärme (multa puuttuu vihreä ja vaaleanpunainen baby dragon),
ja yksi kurkistelijanukeista (Hide N' Peeks), Pearlypeek (näistä multa puuttuu vaaleansininen ja lila).

Tähän kuvaan laitoin nuket mukaan sinne 'elämään'.


Tässä on mun nuket. Mulla on vain yksi MIB:inä, prinssi. Olisi kiva saada muitakin paketeissaan.



Tässä välissä voisin luetella nukkejen nimet (yläpuolella olevan kuvan järjestyksessä):
Kolme ensimmäistä nukkea ylhäältä vasemmalta on Hovineito Kihara (Maiden CurlyCrown), sillä on oranssit hiukset ja keltainen mekko. Sen vieressä on kaksi Hovineito Kilttiä (Maiden FairHair), kenellä on sininen mekko ja ruskeat hiukset. Sitten tulee 4kpl Lady Sulokutria (Lady LovelyLocks), joista kaksi ensimmäistä on erikoisempi versio, Sparkle Pretty Lady LovelyLocks, olen kuullut myös nimellä De-Luxe Lady, ja kaksi seuraava on se perusnukke. Sitten yärivin viimeisenä on Prinssi Jalosydän (Prince StrongHeart).
Alarivin aloittaa Ballerina Lady LovelyLocksit ja Ballerina Maiden FairHair. Eli kaksi Lady Ballerinaa, ja kolmantena alarivissä Silkki Ballerina, eli Ballerina versio Hovineito Kiltistä.
-- Kyllä, tuolla mun esitteessä sen nimenä on Silkki Ballerina - en sitten tiedä miten Kiltti muuttuu yhtäkkiä Silkiksi. --
Sitten on Enchanted Island sarjan Maiden FairHair, Maiden CurlyCrown ja Lady LovelyLocks, ja kaksi sinistä merenneitoa Maiden GoldenWaves ja Maiden MistyCurls (Kreivittären asussa), ja kaksi viimeistä on Kreivitär Korpinkutria eli Duchess RavenWavesia, joista ensimmäinen on omassa asussaan ja toinen lainannut sulokutrin mekkoa, koska halusin tietenkin yhdistää myös pinkkiä ja mustaa :)


Tämä mun tila tässä lipaston päällä alkaa käydä näille nukeille jo pieneksi. Piti laittaa niiden tarvikkeita ja oheistuotteita sitten ihan laatikkoon kun ne ei enää mahdu olemaan esillä.


Oheistuotteet.
Mulla on kolme palapeliä, tarjotin, värityskirja, VHS kasetteja, ohut satukirja, muutama esite,
Hovineito Kiltin paperinukke ja pari peiliä ja harja sekä tuollainen hahmoklipsi.


Tässä on vielä mun suosikkinuket tarkemmin:
keskellä on se mun lapsuudesta säilynyt Prinsessa Kulta eli Maiden GoldenWaves.
Siitä on kaksi eri versiota, joten se on eurooppaversio, ja sen vasemmalla puolella on sen jenkki- ja englanti-versio. Eurooppalaisella on vaaleammat hiukset, kun toisella on kellertävämmät ja tuollainen tupsu pään päällä myös. Tämä tummaihoinen MistyCurls on myös tosi ihana, mulla ei ole sille alkuperäistä asua vain, sille kuuluisi tuollainen merenneitoasu, mutta lilan värisenä. Ja oikeanpuolimmainen on myös mielestäni tosi kauniskasvoinen, tämä Kreivitär Korpinkutri. Myös nimellä Kreivitär Yönmusta. Sen pixiet eli keijuhännät on erilaisia kuin muilla nukeilla, tällä ne on 'Vintiöitä'.


Ihana vaaleanpunainen Lady Sulokutri <3



Nuket ja tarvikkeet on tuottanut Mattel vuosina 1986-1989.

9 kommenttia:

  1. Hei Anu! Tosi hieno kokoelma! :) Olenkin usein miettinyt, kuinka paljon sulla tuota LLL-kamaa on, ja nyt se selvisi :) Mua harmittaa, kun mulla on toi sama musiikkisatulehdykkä jossain, mutta en tie yhtään missä. Paljonkohan tota tavaraa on kaikkiaan tehty?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Nääkin on nyt lisääntyny, mun pitäis laittaa varmaan uutta kuvaa.
      Mun mielestä aika vähän näitä on tehty, olihan nää markkinoilla vaan muutaman vuoden ajan. Harmi. Nää on tosi ihania nukkeja. Mä vähän odottelen millon Suomeen tulis Ever After High nuket :)

      Poista
    2. Pitäs koota jotain tietokantaa näistä, ku tuntuu, että se tieto on vähä levällää, erityisesti Suomen LLL-keräilijöiden kokoelmista. Vai onks joku yhteisö, mistä en tiiä? :D Kiva ku laitoit uutta kuvaa! Toisten kokoelmia on aina tosi kiva katella :) Mäki varmaa laitan LovelyLocksit blogiin pian, kunhan saan kaikki kuvattua. Onks noi sun postauksen suomenkieliset nimet LLL-hahmoille muuten mistä peräsin?

      Ja mäki odottelen EAH-nukkeja, tiedän jo, mitkä haluankin. Niist tulee kyl tosi paljo mieleen just LLL, erityisesti Raven Queen ja Ravenwaves on tosi lähellä myös värimaailmaltaan :) Suomen hinnat voi olla taas jotain hirveitä kyllä.

      Poista
  2. Onko sulla Lady LovelyLocks sarjakuvalehtiä kokoelmassasi? Minkä nimisiä nuo sun Lady LovelyLocks kirjat on kun en saa kuvasta selvää? Hieno kokoelma! :) Terveisin: http://lapsuusmuistelua.vuodatus.net/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! On mulla pari sarjakuvalehteä myös. Voi olla että on kuvan jälkeen tullut toinenkin kirjanen lisää. Kuvassahan on vain yksi. Toiset on sellaisia esitelehtisiä :) Nimestä en nyt itsekään saa selvää, enkä muista niitä nimiä.

      Poista
  3. I am looking for maiden CurlyCrown enchanted island, can someone help me?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hi! I don't have any extra dolls. I can ask one of my friend if she has one to sell. But I can't promise.

      Poista
    2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    3. Hi again! She know someone who has that doll. Send me e-mail and I'll tell you more, if you still want maiden CurlyCrown enchanted island doll.
      My e-mail is: princess_barbie007@hotmail.com

      Poista