12.5.2012

jospa äitienpäivälahjaksi?


Tämä odottaa jo valmiiks pakattuna mua ja D:a varten. :) Aiemmin tällä viikolla neuvolassa sain lähetteen naistenklinikalle pre-eklampsian epäilyjen takia (raskausmyrkytys, mitä mulla oli K:sta kohtalaisena, ja B:sta määrittelemättömänä), korkean verenpainaan takia, välillä virtsassa proteiinia, ja turvotus. Oikeesti oli tullu joku 2,5kg viikossa, ei sitä voi minä tai vauva tai kumpikaan noin nopeesti noin paljon lihoa! Mutta siis, ihme kyllä pääsin nopeesti sinne, torstaina kävin siis, ja kaikki ihan ok, verenpainetta nyt vaan edelleen tarkkaillaan. Mut oli ihanaa nähdä vauva kun se ultras, vaikka se on jo nin iso ettei selkeesti nää koko vauvaa vaan osia siitä, enkä aina tienny mitä osaa mikäkin esitti. Vauva on kasvanu hyvin, on selkeesti keskimittoja suurempi, nyt jo oli 3,3kg, niin sano et laskettuna aika olis yli 3 ja puol. Ja vauva näytti vieläkin tytöltä. Mutta että istukka ja virtaukset myös kunnossa. Olin jo sentin auki, ja kohdunkaulaa jäljellä 2cm! Eikä syytä käynnistää. Mut nyt toivonkin että lähtis käynnistymään itsekseen tällä kertaa, eilen mulla tuli limatulppaa ja tänäänkin edelleen sellasta veristä limaa. Jospa se enteilis että vois tässä viikon sisään syntyä, ehkäpä huomenna äitienpäivänä lintsireissu antais vauhtia vauvaankin? :) toivon niin.
Tässä kuvassa B halii vauvaa <3



Eilen oli muuten K:n nimipäivät (ruotsin kalenteri) niin se oli aika pettynyt kun pikku kakkosessa ei sanottu sen nimeä ollenkaan. No B:lla on sama asia, ja varmasti D:llakin, ettei oo virallisia nimipäiviä täällä. Mä pompin asiasta toiseen :D Tässä vielä mun mahan kuvia, tää oli sillon rv 34+3, musta tuntuu ettei oo siitä kovin paljon kasvanut. Siinäkin B on halimassa D:a <3



ja tässä kuva sitten viikko sitten rv 36+4, tai no tänäänhän on 37+5, mutta en oo jaksanu ajatella nyt täs mitä vaatetta laittaisin päälleni, niin viikon vanha kuva saa kelvata :D siinä oli siis se sadan vyötärön ympärys, ja aeimmassa joku 97cm.



Mutta tän kuvan oton jälkeen on siis kyllämuuten tapahtunu paljon, vaikka tuskin enää kasvanut. Mut musta se onkin jo tarpeeks jättiläinen ja vaivoja aiheuttava. Siis ultran ja lääkärin kopeloinnin jälkeisinä päivänä, eli eilen mulla alko tulla sitä limaa, jätän suosiolla tarkemmat kuvailut pois. ja jotain paineen tunnetta ollu tuolla alhaalla ja pepussa. Josko vauva olis laskeutunut ja kiinnittynyt..? Nyt täytyy yrittää jotenkin rasittaa itseensä, siivoomalla, liikunnalla että jospa auttais käynnistymään, kun niitä muita ässiähän mulla ei oo saatavilla (sauna, seksi), mitkä vois auttaa nopeuttamaan. Oi kun olin koko eilisen päivän niin innoissani ja toiveikas, ja aamulla sit vähän pettynyt, kun yön aikana ei mitkään tuntemukset lisääntyny. Mä haluan nyt pian mun vauvan :)

Sit yks asia mistä mulla on hirmu paha mieli, on että eskarissa kyllä tiedetään mitä K ei saa syödä, ja niillä on listakin niistä. Niin eilen kaupassa K näytti yhtä vanukasta että tätä ne sai tänään välipalalla, ja mä katoin sen, ja siinä oli liivatetta! Todella huolimatonta, vai eikö ne vaan välitä muiden eettisistä ajatuksista ja tavoista ollenkaan!?? Mä aloin melkein kiehuu kaupassa kun mietin miten vastuuntunnottomia hoitotätejä siellä on. Pakko sanoo siitä maanantaina, varmaan alan itkemäänkin! :(  K:lla on ollut paljon retkiä eskarissa, ja siellä oli seinällä tulostettuja kuvia niistä retkillä ym. Mä otin niistä kameralla kuvia. Tässä B on K:n sylissä kun koira vetää niitä pulkassa. Muita en voi julkaista kun niissä on muiden lapsia.




Ja tässä B näyttää niin söpöltä :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti